- Kierownicy laboratoriów zbudowali świadomość potrzeby współpracy z osobami kontaktującymi się z klientami, poznali też specyfikę Klientów biznesowych oraz ich sposób myślenia. Rozwinęli techniki pomocne przy prowadzeniu spotkań oraz negocjowaniu z klientami. Dzięki szkoleniom zespoły sprzedażowe zaczęły lepiej współpracować i dążyć do osiągnięcia wspólnego celu sprzedażowego.
- Specjaliści prawnicy oraz finansiści wypracowali lub otrzymali gotowe rozwiązania konkretnych problemów – np. konkretne klauzule w umowach, narzędzia
do wyceny wartości intelektualnych, wypracowane koncepcje kampanii marketingowych.
- Menedżerowie projektów oraz sprzedawcy usług zyskali szeroką wiedzę
w obszarach związanych z procesami komercjalizacji wiedzy, dzięki czemu mogli lepiej zarządzać tym procesem, szybciej i precyzyjniej komunikować się
ze specjalistami w zespole, zewnętrznymi firmami doradczymi oraz Klientami.
Po pół roku od zakończenia szkoleń spotkaliśmy się z Dyrektorem ds. kontaktów z biznesem, który powiedział, że zespoły sprzedażowe działają coraz sprawniej, a ich klienci najbardziej doceniają połączenie profesjonalnej obsługi z dużą wiedzą techniczną członków zespołów sprzedażowych. Wzrosła liczba kontaktów kończących się przygotowaniem konkretnej oferty, skrócił się czas na przygotowania ofert oraz wzrosła liczba ofert, które odpowiadały oczekiwaniom Klientów.
Dyrektor zapewniał również, że zespoły sprzedażowe coraz bardziej cenią sobie wsparcie ze strony specjalistów, z którymi mogą szybko konsultować poszczególne rozwiązania prawne lub finansowe.